Danion Vasile în Basarabia

       Astă seara a avut loc ultima conferinţă dată de gînditorul creştin Danion Vasile la Chişinău. Sala în care a avut loc conferinţa a fost arhiplină. Dintre cei prezenţi enumerăm atît bătrîni, cît şi tineri, atît bîrbaţi, cît şi femei, atît preoţi, cît şi mireni. Doar că aceştia erau uniţi de un lucru: credinţa din ei, care era aceeaşi, ortodoxă.

       Sosit la Chişinău de ceva timp în urmă, Danion Vasile a organizat de marţi şi pînă vineri seara, patru conferinţe cu tentă ortodoxă, împreună cu Asociaţia „Maica Matrona”, al cărei conducător este nimeni altul decît părintele Anatolie Cibric (autor al unei bărbăteşti mărturisiri a adevăratei credinţe, la sfîrşitul anului trecut).

       Sciitorul ortodox Danion Vasile este autorul a mai multor cărţi cu tematică curat creştin-ortodoxă, prin intermediul cărora înceracă să impună o viziune creştină marilor probleme cu care se confruntă astăzi lumea. Cu studii teologice, şi cu o activitatea dedicată cercetării amănunţite a credinţei ortodoxe, Danion Vasile este poate unic în generaţia sa, care trăieşte viaţa la un asemenea nivel duhovnicesc.

       Am fost prezent doar la conferinţa de astăzi. Trebuie să recunosc că am rămas impresionat de ceea ce am văzut, reacţie care putea fi observată şi pe feţele celorlalţi din sală. Cele trei ore jumate, cît a ţinut cuvîntarea teologului au trecut pe neobservate, şi discuţia ar fi putut continua pînă tîrziu, dată fiind senitătatea şi fermitatea cu care Danion a luat apărara credinţei strămoşeşti.

       Au fost aboradate mai multe teme, toate în legătură cu latura spirituală a acesui neam. Problema schimbării calendarului vechi cu cel nou în Biserica ortodoxă a avut parte de o atenţie deosebită. Iar în acest sens, scriitorul creştin Danion Vasile a fost tranşant: această schimbare este una nedreaptă, fără bază reală şi duce la subminarea adevăratei credinţe. A adus şi argumente concludente, dintre care enumăr:

*schimbarea calendarului a fost inerzisă încă în cadrul primelor Sinoade Ecumenice.

*Patriarhul Constatinopolului care a ordonat trecerea la stilul nou a fost un mason recunoscut şi care a fost impus în acea funcţie cu puţin timp înaninte.

*Trecerea la calendarul pe stil nou a avut loc (cel puţin în România şi Grecia) prin teroare şi violenţă, iar cei care nu se supuneau, pentru că realizau pericolul acestei erezii, au avut parte de tratamente inumane (îmi amintesc de un bătrîn care povestea cu tragere de inimă despre teroarea dezlănţuită prin anii 20 împotriva basarabenilor care refuzau categoric erezia schimbării stilului, aceasta fiind de fapt şi una din cauzele pentru care unirea celor două maluri de Prut nu se realizează).

*şi nu în ultimul rînd, minunea care a avut loc în 1926 în Grecia, cînd deasupra unei mănăstiri care prăzniua o sărbătoare pe stil vechi a apărut o cruce imensă pe cer, la văzul căreia poliţiştii veniţi pentru a-i aresta pe „fanaticii religioşi” au început pur şi simplu a plînge, mai mulţi convertindu-se pe loc la stilul vechi.

        Deasemenea, Danion Vasile a criticat (prin dovezi de nezdruncinat) că acceptarea de către unii mari duhovnici români ai secolului XX a stilului nou este o mare greşeală, cu iz ecumenic, dovedind că fiecare om are limite în credinţă.

       S-a vorbit şi despre felul în care sunt trataţi reprezentanţii ortodocşi în cadrul emisiunilor sau conferinţelor de specialitate care se ţin dincolo de Prut. Mare a fost indignarea publicului cînd a aflat că reprezentanţii ecumenismului sunt mult mai avantajaţi, iar cînd realizatorii unei emisiuni la care a luat parte şi Danion Vasile au văzut că erezia ecumenismului este respinsă cu verticalitate de ortodocşi au exclamat: „Opriţi emisiunea!”

       Un caz şi mai elocvent, a avut în cadrul unei conferinţe la care a luat parte deasemenea teologul Danion. Acesta ştiind că bileţele cu întrebări tremise din public erau cenzurate de către un reprezentant al ecumenismului, a încercat să aleagă unul la întîmplare pentru a răspunde. Îndată teologul a fost înşfăcat de mînă de ecumenist şi i s-a spus: „Acestea nu-s selectate!” De altfel, Danion a observat că după „selecţie”, niciun bileţel nu conţinea întrebări cu referire la ecumenism, avort, masonerie, sau alte teme fierbinţi, cu toate că unele persoane prezente în sală i-au promis înainte de începerea conferinţei că-i vor adresa întrebări anume pe aceste teme. Cred că aceasta spune multe despre interesele ce stau ascunse în spatele ideii ecumeniste, şidespre cît de „iubitor” este un ecumenist faţă de un creştin adevărat. 

       Deasemenea, Danion Vasile s-a referit şi la relaţia părinţi-copii, sau la suiectul mult-discutat al noilor filme hooliwoodiene, care bagă frica în noi precum că mai avem vreo 2 ani de trăit, arătînd că acestea nu sunt decît nişte spălări pe creier, şi nu merită nici un pic de atenţie. De altfel, calendarul mayaş conţine date cu referire şi la anii 3000 şi ceva, de unde reiese că ideia cu potpoul din 2012 este la fel de mincinoasă ca şi cea a popotului din 2000.

       O altă constatare făcute de Danion Vasile a fost că aici, la Chişinău, chiar după îndelungate experimente ateiste se trăieşte creştineşte la o intensitate poate mai mare ca dincolo de Prut. Nu a putut rămîne nemişcat de blajinitatea şi creştinismul pe care le-a văzut iradiind din ochii majorităţii publicului, de bunătatea acestor basarabeni. La un moment chiar a declarat că cu toate că am avut parte de un trecut mai tragic, am avut norocul să nu fim spălaţi pe creier cu viteza cu care a avut loc aceasta peste Prut. Şi această informaţie nu a fost făcută pentru a crea mîndrie între noi şi a ne dezbina şi mai mult, ci pentru a ne încuraja în credinţa noastră, şi pentru a da un semn că, românii adevăraţi de peste Prut sunt alături de basarabeni şi îi respectă pentru patriotismul acestora.

       Din păcate, evenimentul nu a fost mediatizat la nivelul cuvenit. M-aş teme să constat că nici nu se va vorbi prea multe prin presa de la Chişinău despre acest eveniment remarcabil pentru fiinţa naţională a basarabenilor, mai ales acum cînd, încep a pătrunde şi aici elemente ideologice parazitare şi cangerigene prrecum toleranţa religioasă, corectitudine politică, valori europene comune, etc. Nu în ultimul rînd vizita la Chişinău a lui Danion Vasile vine ca o încurajare şi o apreciere a acţiunii din 13 decembrie trecut, cînd o mînă de creştini uniţi prin credinţă, nu au fost toleranţi faţă de agresiunea anticreştină din Piaţa Europei şi au spus promt că: suntem un popor ortodox.

       De altfel, chiar el a declarat că a venit aici pentru a fi alături de aceşti oameni care nu se ruşinează să-şi afirme identitatea ortodoxă, şi pentru a se convinge de existenţa unor creştini, care în „raiul comunitar” la sigur că ar fi fost pedepsiţi mai drastic.

      ROMÂNUL Danion Vasile a trebuie apreciat şi susţinut în ceea ce face. Este un exemplu deosebit de trăire creştină într-o lume a materialismului. Cărţile sale pot fi de mare folos pentru formarea spirituală a tinerilor.

     El este unul dintre acei oameni de care duce  lipsă acest popor ca de aer. Un înaintaş al neamului,  prin al cărui exemplu poate aduce doar folose unei sociatăţi sănătaose. Succese în continuare.

2 răspunsuri

  1. […] Sursa » Danion Vasile în Basarabia […]

  2. […] pacate ca si la conferintele incriminate de la Oradea si Beius. Respectiv, dupa cum consemneaza un fan de-al sau mai tanar, “Danion Vasile a criticat (prin dovezi de nezdruncinat) că acceptarea […]

Lasă un comentariu